Abstract
The research project of the co-authored paper emphases onto the analysis of relations between mentors and students, following pedagogical practice in both student programmes, related to subject and classroom teaching. The research results have been presented methodologically through a questionnaire, including 15 questions, on a sample of the examinees of both genders (25 + 25), where the results have beenranked and compared. Thus, the assessment of certain spaces have been done, being the research subject. Through the questions the examinees have answered, the special emphasis has been in reconsidering and finding the best way to analyse approach in planning teaching, the one being seen by students. The questions have included knowing of curricula (micro and macro planning, prevention work), and also certain specifics related to the teaching subject- physical education. The aim of the Paper is an insight of students, future teachers, into their further professional work, and the role of a mentor engagement in counselling while performing practice.
References
Лекошек, Ј. (1980). Теорија физичке културе.Новинско издавачко предузеће „Партизан“.Београд. Стр. 23.
Момчиловић, З. (2008). Методика физичкогваспитања. Врање: Учитељски факултет. Стр. 89.
Међедовић, Е. (2010). Методика наставефизичког васпитања. Нови Пазар: Универзитет у Новом Пазару. Стр. 263; 279.
Вишњић, Д. (2007). Настава физичког васпитања.Београд: Завод за уџбенике. Стр. 102.
Вишњић, Д., Мартиновић, Д. (2005). Методикафизичког васпитања. Београд: Завод за уџбенике. Стр. 192.
Крсмановић, Б., Берковић, Л. (1999). Теоријаи методика физичког васпитања. Нови Сад: Факултет физичке културе. Стр. 56.
Библиографија
Благајац, М. (1976). Утицај неких фактораза бављење спортско – рекреативнимактивностима. Докторска дисертација. Загреб.
Лалић, Н., Вилотијевић, М., Мандић, Д. (2011).Менаџмент у образовању. Бијељина: Педагошкифакултет.
Међедовић, Е. (2010). Методика наставефизичког васпитања. Нови Пазар: Универзитет уНовом Пазару.
Међедовић, А. (2011). Ефекти спортскорекреативних активности студената.Докторска дисертација. Сарајево.
Међедовић, Е. (2012). Методика физичкогваспитања. Нови Пазар: Универзитет у НовомПазару.
Митић, Д. (1995). Компаративна анализамотивације за долазак на зимовање кодпосетилаца зимских туристичких центараСрбије. Докторска дисертација. Београдскиуниверзитет.
Момчиловић, З. (2008). Методика физичкогваспитања. Врање: Учитељски факултет.
Пејић, Р. (2000). Рационалност и квалитетрада наставника у разредној настави. Београд:Учитељски факултет.
Пљакић, Б. (2012). Утицај неких фактора наунапређивању физичког васпитања. Магистарскирад. Универзитет у Сарајеву.
Шеховић, С. (2006). Дидактика. Београд:Учитељски факултет.
